GOONER, HÖSTEN 2011. DEL 2 - Vi kan bara älska

Jahapp, igår skrev jag ett inlägg som jag själv kanske inte rankar som mitt bästa då det var ett mycket spontant och lite slarvigt inlägg men dock ärliga känslor och tankar. 

Jag skrev om Nasri, City och hur man kan avundas deras framfart i såväl ligan som i europa, hur de kan locka spelare som Aguero och snart inte bara pga. penger utan också av sportliga skäl...

Men jag sa också att jag aldrig vill se Arsenal njuda 1 miljard på spelare. Något jag står fast vid men självklart vill jag att spelare som i detta fall Aguero eller kanske en Nasri skulle vilja spela i Gunners.

Vi kan inte blunda för City längre, vi kan inte skratta åt dem, visst klubben är ett skämt men de spelar för tillfället på en så hög nivå att det inte längre Top Four finns, det är nu Big Five eller kanske till och med Massive Six om ens något. Premier League är den bästa ligan i världen coh det är alltid roligt meed toppmatcher, däremot tycker jag att pengarna som lagen lägger ut numer har gått över styr. 

Eller är det bara vi (plus alla mindre slagkraftiga lag) som tycker så? Är det bara vi som är emot det? Eller kanske är det snart så att inte ens vi tycker det är orimligt, bara Wenger som kommer fortsätta med sin filosofi?

Nu vill jag inte gå in på huruvida Wengers filosofi som nu vår klubb också har såklart är rätt eller fel, det får bli ett annat inlägg. Men kanske är det dags att sluta gnälla på andra, sluta klaga och gå till oss själva och inse att det bara är vi som kan lösa problemen... 

Vad lösningen är vet ingen säkert, teorier finns det gott om men just nu kör vi på Wengers teori och allt fvi fans kan göra är att lita på laget, styrelsen och ledarna genom att visa vårt stöd till fullo. 

Jag vill se att varje supporter sjunger sig hesa, att vi visar att Emirates är vår borg, där INGEN ska komma och tro att de kan leka med oss. Ska ni på matchen så klä er i lagets färger, ska ni till Emirates så jubla högre än någon annan när spelarnamnen läses upp, om ni ser matchen här i Sverige eller från ett annat land... Köp den kanalen som matcherna sänds på, eller se på en pub, inte streama (om ni har råd såklart, men kan ni så visa ert stöd) för tv-pengarna kommer gå till klubbarna.

Köp inte tröjan på tradera, spara lite till och köp en via Arsenal.com eller .se kanske... Det finns tusen sätt att stödja klubben men du hjälper ingen och inte laget om du står där på Emirates tyst eller buar.

Jag lovade att sprida lite hopp i detta inlägg, nu blev det kanske inte så.. Se detta inte som en uppläxning eller en utskällning utan se detta som en uppmuntran att göra allt just DU kan för DITT lag.

Arsenal är mitt, Arsenal är ditt, Arsenal är inte bara ett företag eller en fotbollsklubb, det är en passion för alla fans också. Så innan du klagar på andra, kolla till dig själv och se om det finns något du själv kan göra. För det måste börja där. Kan vi bara visa världen att i alla fall vi fans kommer göra allt vi kan så är jag säker på att klubben och spelarna kommer stärkas.

Du kan mig från Arsenal men aldrig Arsenal från mig.

Laget har fått en nytändning, vi kan bara höjas nu, allt kan bara gå bättre så låt oss gå samman och visa världen att Arsenal fortvarande är att räkna med

Klubben firar 125 år 2011 och låt detta inlägg bli en väckarklocka om så behövs, vi kan bara älska. Hat hjälper inte, även om det är svårt att inte hata lag som Tottenham, Barcelona och United men kärleken till Arsenal Football Club övervinner allt. 

På lördag möter vi Blackburn, då ska vi vinna och om inte ni tänker hänga på så kommer i alla fall jag stötta laget oavsett om vi tvingas spela med Almunia i mål eller om vi ligger under med 5-0 i paus. Detta är mitt löfte, jag ska aldrig klaga på klubbens beslut innan jag i alla fall gjort vad jag kan. Jag kan såklart inte påverka om RvP gör mål eller inte men jag kan stötta laget och ge dem självförtroende. 

Att vara en supporter är så mycket mer än att bara se på matchen, för när du älskar något gör du allt i din makt för att göra det bästa för den. 

Vi kan klaga, vi kan gråta, vi kan hata, vi kan smutskasta andra. Men det kommer inte göra oss till mästare. Så jag säger det igen, vi kan bara älska. Arsenal - forever forward.


"People can hate us, people can say whatever they want, let them hate while we love our Arsenal. Arsenal forever and ever. Through and trough, we support the red and white from London, the only team worth a The, we are the Kings of London, We are The Arsenal."

http://www.youtube.com/watch?v=lXAZJ28s1rU&feature=feedlik_more

Ta hand om er!

Arsenalized.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0