Gooner, hösten 2011. Del 1 - Avundsjuk

Klockan står på 00.45 och jag tänkte skriva ihop ett kort inlägg innan jag ska slagga...

Nanananananananana Samir Nasri, Nasri, Samir Nasri????
Ja, ni känner igen ramsan, den fantastiska form vår fd. fransmann hade i fjol var magisk och denna sång sjöngs match ut och match in av alla gooners.. MEn nu då? Ja ni vet såklart också om hans omskrivna flytt till Manchester United City...

Varför nämner jag Nasri då?

Jo, idag var det champions league, en underbar turnering som jag älskar att kolla på... Jag zappa genom matcherna.. United - nejnej... Bayern - jäsp... Inter - hade tyvärr inte den kanalen... Real - zzzzzzzzzzzz.... City vs Napoli då? Ja den sistnämnda var en match som fångade mitt intresse. Napoli är härliga att se på och även om det tar emot att säga är Shitty likaså...

Med Hart, Toure, Nasri, Silva, Tevez, Kompany och Aguero med flera i laget är det svårt att inte lyfta ett ögonbryn... Om det sedan höjs av ilska, glädje, förundran eller avundsjukan är en annan sak. En bländande fotboll och på något sätt kändes det nästan lite som ett fd. Arsenal. Men det var ju inte det.

City är ett Chelsea, nej värre, de är som en blandning mellan Galacticos (på tiden när Real hade Beckham, Ronaldo, Figo, Zidane osv osv) och då chelski... Men City är också ett lag som spelar en rolig fotboll. Köp som Silva och Aguero bidrar såklart med det. Men de spelar inte helle bara en rolig fotboll utan också en effektiv fotboll. En fotboll som skrämmer mig.

Arsenal är inte dåliga, förlåt, VI är inte dåliga numer... Vi är verkligen inte borta från toppen. Men ska sanningen fram har vi börjat tappa en del. Liverpool gjorde det men kom tillbaka med hjälp av deras s.ka. King Kenny och Suarez men vad krävs för oss? Vi köpte in massa nytt och vi ska komma ihåg att det tar tid att spela ihop en ny elva...

Men som sagt, jag blir lite avundsjuk på City. Inte för att de lägger ut miljarder på spelare, för det vill jag inte vi ska göra. Men spelet, vad hände med den vackra fotbollen som Arsenal hade patent på? Den effektiva spelstilen? Den som gjorde att alla lag darrade när vår offensiv stormade fram?

Jag vill ha tillbaka tiden då folk höjde blicken och önskade att de var som oss, när vi var förebilderna och när vi var laget alla barn ville köpa tröja från. Om 10 år, kommer alla nuvarande 10-åringar som då är 20 år hålla på Gunners? Tveksamt.. Kommer de vara färgblinda och köpa Blå-röda fula skittröjor från Katalonien eller kanske ljusblåa pyjamaser från centrala regnparadiset Manchester? Mer troligt....

Men det är heller inte kidsen eller spelsättet som gör mig ledsen, det är alla motgångar. När är det vår tur igen? 

Jag känner nu hur negativt och pessimistiskt detta inlägg blev men jag ska gottgöra er, imorgon ska jag skriva ett svar till detta men försöka sprida lite hopp.

Vad jag vill få fram är att jag är avundsjuk på hur City stormar fram i ligan, lovorden haglar över dem och deras fans lever i sjunde himlen.. Men jag ångrar aldrig att jag är ett Arsenalfan, jag vänder inte bort från mitt Gunners, men är det fel att avundas andra och längta tillbaks till en forna tid? 

Arsenal håller på att förändras, det är spelare som Wilshere och Frimping som komemr fram och kanske är det därför vi har lite problem ibland? Vi spelar en fotboll där vi nu fått in kraftfulla lirare som dem och Vermaelen, Mertesacker och Song kanske inte kan komma upp till den potential de har? Behöver vi gå tillbaka till en 4-4-2 eller kanske 4-2-3-1 eller något annat? Jag vet inte just nu men jag litar ännu på Wenger och även om jag är besviken och frustrerad över de svåra år vi har haft så lämnar jag inte Arsenal, oavsett vad.

Det är inte fel att avundas ett framgångsrikt lag, men man bör passa sig för att kolla på andra när det viktigaste vi kan göra är att spela vårt spel och bara kämpa för att fortsätta vara The Mighty Arsenal.

"People can hate us, people can say whatever they want, let them hate while we love our Arsenal. Arsenal forever and ever. Through and trough, we support the red and white from London, the only team worth a The, we are the Kings of London, We are The Arsenal."

http://www.youtube.com/watch?v=f6_hPqgIJLc&feature=related

Ta hand om er!

Arsenalized.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0