Final! Vela till WBA och Szczesny är Nr. 1?

HÄJJ!
Börjar känns som en vana, hemskt nog men sant. Jag börjar ofta mina inlägg med en ursäkt för att jag inte skrivit på länge men vad ska man göra liksom... Jag har två ursäkter, den ena är enkel... Datorns fläkt gick sönder så jag behövde vänta nån dag på en ny, dock inte så länge att jag inte har kunnat skriva tidigare. Den verkliga ursäkten utöver datorfel är tid. Tid och Ork. Jag har gjort annat under en längre tid, och helt ärligt fick då bloggandet lida. Ska försöka bättra mig ;)

Tro för allt i världen inte att jag inte bryr mig om Arsenal när jag är stressad, trött eller har annat att göra. Jag älskar verkligen klubben, på ett sånt sätt att jag aldrig skulle kunna glömma Arsenal. Det jag älskar mest efter Gud, min familj och mina vänner är Arsenal. Sad? Maybe for you, bu I can not help it...
"Once your a gunner ur allways a gunner" - Thierry Henry.

_______________________________________________________________________________________________

Nu till just det, det vitala i denna blogg. Arsenal FC.

Arsenal är i final, ÄNTLIGEN! Jag skiter fullständigt i att det är en Kalasbrallor-Cup, jag skiter fullständigt i att vi hånat manu/sprs när de vann cupen o sedan firade. Jag är för exhalterad och lättad, nu måste väl ändå guldet komma? Laget, Wenger, styrelsen, fansen, legenderna, reserverna - Alla som har någonting med Gunners att göra behöver en seger nu, vi behöver en titel och vi behöver få lite känsla om hur det är att lyfta pokaler - igen. Då spelar det ingen roll att pokalen tillhör Carling Cup, för det känns inte helt rätt att en pokal från Emirates Cup ska vara något spelarna ska minnas från sin tid i klubben. Låt oss hoppas att vi vinner finalen och att det kan bidra till att AFC kan börja regera igen. Kom dock ihåg att det inte kommer bli en enkel match!

Varför? Det finns tre väldigt enkla anledningar till detta...

1. Det är en final!
2. Birmingham är ännu längre ifrån en titel än oss och detta kan ta dom ut i europa (!!!)
3. Vi är favoriter, vi ska vinna. B-ham har ingenting att förlora och kan gå in respektlöst med hjärta och lyckas skrälla a lá The Tractor Boys. (Läs även: Ipswich Town)


_______________________________________________________________________________________________

Arsenal ligger nu fem poäng efter serieledande United, ett manchesterlag som är på väg att bli invincebles. Någonting måste hända, bara tanken att de vinner ligan OCH skulle bli första lag att upprepa vår magiska säsong gör mig rädd, illamående och oroad. Blackpool var sånär att bryta trenden men såklart kommer man **** united tillbaka och på manu-manér vänder skiten till en seger. Usch och fy, sånt är livet men ändå.. det känns på ren svenska bloody avful!

_______________________________________________________________________________________________

Wenger har idag, eller igår rättare sagt (klockan är 02.12 atm), gått ut och sagt att Szczesny är Arsenal nummer 1! Chock? Ja, till en början kändes det så men efter några sekunders tankegång och reserach om det äkta citatet förstod man vad han menade. Inte så konstigt, men svensk media, speciellt inriktning sport, är ju skrämmande dålig.

Så här sa fransmannen.

"At the moment Wojciech is number one, he's done nothing for me to take him out. I can rotate the goalkeepers – in the cups I sometimes play different ones, but Almunia has not played for a long, long time.

I am happy that he’s here, I don't feel that any player is happy not to play. But he's under contract and as long as he is at the club we're happy to have him. I like him as a man and as a player and I have shown that in my decisions."



Det handlar såklart om att Szczesny (tänk att man numer, tack vara all den uppmärksamheten han fått, kan jag nu stava hans namn!) är nummer 1 just nu. När Aliminum och flapihandski, för att använda gamla elaka smeknamn, har varit skadade har Szczesny fått stå och det har han gjort bra. Dock sa Wenger för någon vecka att Fabianski är hans klara första val och jag tror det är så än. Allt annat vore konstigt, för när Fabi' kommer tillbaka från skadan bör han vara given enligt mig. Almunia kan lämna ASAP, han har inget att göra i Arsenal längre, elakt sagt? Ja, tyvärr men trots många fina stunder och att jag faktiskt har en del respekt för Almunia är han inte längre en man för klubben. Han är inte ens andra valet längre, och om han är.. ja då bör vi fundera över coachen...

By the way. Almunia ska eventuellt vara tillgänglig för truppen mot Huddersfield på söndag i FA-cupen. Let's all just wait and see about that..

_______________________________________________________________________________________________

Carlos Vela, that mexican fella'. Killen som gör alla sina mål via en lätt träff under bollen som ger läderkulan en vacker flygtur över målvakten i en båge och in i mål. Nu ska Vela chippa in mål för West Bromwich Albion, vår unge anfallare ska lånas ut till WBA under resten av säsongen.

Det var en mängd klubbar som vill ha honom, bland annat spanska Valencia, engelska Bolton och ett flertal italienska klubbar. Wenger ville ha en engelsk klubb, Vela ville ha en spansk. Det blev 1-0 Wenger och WBA får däför njuta av den mexikanske talanger under våren. Hoppas att han trivs och att han kan utvecklas som Wilshere gjorde i Bolton! Kan han göra ett stort genombrott och få den nyttiga speltid han behöver så kan han bli nyttig i framtiden i Arsenal annars tror jag vi får säga adjö till Vela. Come on fella', Come on Vela, Lets bring them some mexing fleva' and score a goal for the arsenal will ya?!


_______________________________________________________________________________________________

Huddersfield Town FC. Så heter laget vi ska möta i FA-cupen på söndag. Jag har själv en vän som bor i Yorkshire och älskar sitt HTFC. Jag önskar han en trevlig kväll och att han får se sitt Huddesfield göra en bra insats. Dock inget mer. För jag önskar, hoppas, tror, vill och allt vad man kan göra att Arsenal vinner. Det ska vara en enkel match och allt annat än en seger för de rödvita vore uselt. Enkelt säger jag, men det kommer det säkerligen inte bli! Dat borde vara en enkel match, det borde bli en utklassning. Men det sa vi innan matchen mot Ipswich och Leeds, tji fick vi! Nu gick det vägen mot de två lagen till slut men jag klarar itne av att se en sådan insats igen. Och kom ihåg att Huddersfield spelar i en lägre division än både Leeds och Ipswich.

Kommer försöka skriva mer om matchen imorgon. 


_______________________________________________________________________________________________

Sitter och lyssnar på P.O.D., Jay-Z och många andra låtar... Nu kom en älskad låt för mig, David Bowie's "Changes".
Jag drömmer mig bort och ser framför mig Cesc lyfta Premier League pokalen, RvP placera in avgörandet i en Champions League final, Wilshere kyssa klubbmärket efter at tha skrivit på ett livstidskontrakt och Nasri, Song, Sagna, Clichy och alla andra dansa och hoppa i en ring efter ännu en seger!

Underbart, jag kan bara drömma och hoppas och göra allt i min makt för att stötta laget jag älskar. Vem vet, en dag kanske allt det där slår in? En dag kanske Fabregas väljer att skriva på ett nytt kontrakt och stannar i London... Ooooh to be a Gooner.



_______________________________________________________________________________________________

Som avslutning ger jag er Joshua's citat från Facebook angående hans iver att få se Arsenalmatchen! Och

"Has bought a season ticket just so the day trippers don't steal my seat for the Arsenal game!"

_______________________________________________________________________________________________

Ta hand om er. Kommentera mer än gärna. ARSENAL FOREVER AND EVER.

Arsenalized.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0